Tour Du Gambia zoekt samenwerking met Mobile Interaction Company

23-02-2022

MIC, de afkorting van Mobile Interaction Company helpt goede doelen en culturele organisaties met het maken van impact, bieden van beleving en fondsenwerving. En daar gaan ze Tour Du Gambia mee helpen.

Met goed doordachte journeys op de mobiele telefoon, vergroten zij het bereik en brengen doelen dichtbij. Organisaties kunnen eenvoudig en veilig geld inzamelen en/of meer informatie geven en bewustwording creëren rondom maatschappelijke thema's. Van collectant tot donateur, van evenement deelnemer tot sponsor. Mobiele journeys sluiten aan op de behoeften en het contact met de doelgroep. Tour Du Gambia treedt hiermee in de voetsporen van andere landelijke goede doelen die met het platvorm van MIC erg succesvol zijn geworden. De voorbeelden hebben de deelnemers van Tour Du Gambia geïnspireerd de samenwerking te zoeken. In november 2022 starten de deelnemers van Tour Du Gambia hun reis richting de West-Afrikaanse republiek Gambia. Een tocht van ruim 6000 km. Eenmaal aangekomen overhandigen ze 2 ambulances en een facilitair voertuig aan het General Hospital Kanifing in Serrekunda. Tevens richten ze daar de kinderafdeling in met nieuwe medische apparatuur zoals echomachines, couveuses etc. Zo brengt dit project verandering in de zeer schrijnende en armoedige situatie waarin het ziekenhuis zich nu bevindt. Om dit project te financieren moet er ruim € 100.000 ingezameld worden. MIC zal bijdragen aan het realiseren van dit doel. Op de foto rechts Jeroen de Rooij, Creative Director & Founder at MIC en links Martin Jutstra, deelnemer aan Tour Du Gambia.